Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!Tror att det är lätt att missuppfatta din fråga. Är det så att du ställt ut en faktura som du skickat till det amerikanska bolaget eller är det så att du fått ett belopp utbetalt och själv gjort en faktura i efterhand som inte skickats? Jag skulle krediterat den fakturan och gjort en ny för försäljning till land utanför EU. Rätta momsdeklarationen för januari om du skickat in den. Och du bör ha rätt att dra av ingående moms för de kostnader du haft.Jag råder dig att ta hjälp med detta så att det blir rätt. Om det är ett vilande bolag så är det inte mycket jobb men du kan förlora pengar på att göra fel. Jag kan hjälpa dig om du vill. Mejla till lovisa.ljungvall@revidera.seså kan jag titta på det 🙂MvhLovisa
Hej!Du kan bokföra den i reskontran som vanligt i rätt valuta på fakturadatum.Sen kopierar du in kontoutdraget från banken om du inte har bankkoppling. Klicka på raden som avser betalningen. Välj Ändra bankhändelse. Fyll i att det är utlandsbetalning, rätt valuta och beloppet med minus framför. Spara. Därefter kan du matcha mot din levfaktura. Programmet räknar ut kursvinst eller förlust med automatik. Du behöver inte använda just din banks kurs utan ta den som Visma har och den uppdateras med automatik och är tillräckligt korrekt.MvhLovisa
Tack snälla, rara du! Det löste sig genast😊Fantastiskt att få så bra hjälp så här precis före nyår. Önskar dig en riktigt fint nyår och - framför allt - ett gott nytt år!
Hejsan! Jag ser att samarbetet mellan ditt eEkonomi och din revisors kundnummer har upprättats men att din revisors inloggninginte riktigt har rätt behörigheter hos dig. Självklart kan vi hjälpa till med detta men det bästa är om din revisor kan kontakta ossvia telefon eller chatt för att se exakt hur ni vill att det ska se ut, det finns vissauppgifter jag behöver som jag inte vill ta via forumet. 🙂 Ha en fin dag och god fortsättning! /My
HejKanske inte samma problem men det kan bero på att bokföringen är inställd på "Kontantmetoden" dvs fakturan bokförs inte förrän den blir betald.MVHRoffaK
Awesome