Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Kul att du ska börja använda Visma eEkonomi Pro, självklart ska vi försöka klara ut dina frågetecken gällande SIE-filen. Har du använt dig av verifikationsserier tidigare så är rekommendationen att även ställerin detta i Visma eEkonomi. Det gör du underInställningar - Företagsinställningar - Bokföringsuppgifter. När du sedan importerar SIE filen finns ett steg där du kan matcha verifikationsserierna från SIE-filen med serierna i Visma eEkonomi. Hoppas detta hjälper dig en bit på vägen. Ha en fin dag! 🙂 /My
Hej @Jonas_44!Det är som du säger inte möjligt att välja 2899 som ett "bankkonto". Just den instruktionen för "Koppla bildunderlag" är tänkt för tillfällen när du handlat med bankkort där pengarna dras direkt från ditt bankkonto vid köptillfället. I ditt fall, närdu använder ett kreditkort som du sen får en faktura för där månadens köp är samlade, rekommenderar jag att du fortsätter arbetaenligt instruktionen i inläggetBokföra inköp med kreditkort.Det jag vill tipsa dig om är att du kan koppla bildunderlag även tillverifikationer du skapar. Du skapar en verifikation där du bokar upp inköpet som en skuld mot 2899 ochkopplar bilden på kvittot till verifikationen. Genom att fota kvittot och koppla det till verifikationen så har du alltid snabb tillgång till underlaget för verifikationen.Klicka på fliken med texten Kopplade bilder på verifikationen för att göra kopplingen. Notera att jag här har utgått från att du bokförenligt faktureringsmetoden.Jag hoppas jag uppfattat det du vill göra korrekt annars får du återkomma igen.Trevlig kväll!/Anna-Carin
Hej, Vi har idag ingen färdig hantering av tantiemlön till Visma eEkonomis lönemodul. I forumtrådenBokföra nya tantiemfinns däremot förslag på hur detta bör bokföras, det kan vara bra att börja där. Använder du lönemodulen så registrerar du beloppet på löneartenTillägg före skatt, engångsskatt på lönebeskedet.Då dras korrekt skatt och arbetsgivaravgift på beloppet men det kommerblibokfört som en "vanlig" lön på verifikationen som skapats,det behöver du manuellt justera och bokaom. Återkom om något känns oklart! 🙂 /My
Hej @Fd medlem! På sidanintegrationer.vismaspcs.sekan du se vilka leverantörer som gör kassasystem som passar ihop med Visma eEkonomi. Det finns flera olika leverantörerav lösningar, en enkel och populär lösning är att använda iZettle. Vill du läsa om huren integration mediZettle görs i praktiken i eEkonomi kan jag rekommendera att du tar en titt i hjälpavsnittet för iZettle i eEkonomi.. Ett annat lästips ärSkatteverkets information om Kassaregister. Där kan du läsa om vilka generella regler som finns förkassaregister och där finns också länk till en lista med tillverkardeklarerade kassaregister. Hoppas de här tipsen tar dig vidare. Återkom gärna om du har fler frågor. Trevlig helg! /Anna-Carin
Hejsan, Om jag förstår det rätt så har du manuellt korrigerat inbetalningen som bokfördes felaktigt. När detta sker manuellt så korrigeras inte själva betalningen på kundfakturan under Försäljning - Kundfakturor utan denna kommer fortsatt ligga registrerad som betald och därav får du även registrera den korrekta betalningen manuellt denna gång. Lättast är att gå via Kassa och Bankhändelser - skapa betalningshändelsen på korrekt datum - Matcha- välj Övrig insättning, Egen kontering och hämta upp konto 1510 att bokföra mot. I beskrivningen kan du hänvisa till fakturan betalning gäller för. Om detta skulle ske igen är det bättre att gå via Kassa och Bankhändelser - klicka på betalningen som bokförts felaktigt - Ångra matchning. Då skapas automatiskt en korrigeringsverifikation som korrigerar betalningen och kundfakturan registreras som obetald igen. När du sedan ska registrera den korrekta betalningen kommer kundfakturan finnas i listan över obetalda kundfakturor att matcha betalningen mot, du slipper då den manuella handpåläggningen. 🙂 Hoppas du har en härlig och solig torsdag! /My
Awesome