Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejVinst ökar det egna kapitalet, som är företagets skuld till dig som ägare och således har kreditsaldo dvs har minustecken.Om företaget är en enskild firma gör man omföring av kapitalkontona som första händelse på nya året genom att debitera 2019 och kreditera 2010.Om det är ett AB gör man inget förrän efter årsstämman, då man bokför stämmans beslut. Om ingen utdelning är beslutad debiteras 2099 och krediteras 2091 Balanserat resultat.
Hejsan, Om jag förstått det rätt har du i excel-arket lagt in totalt antal liter i kolumnen för Unit/Enhet. Vad mer exakt har du skrivit in i den kolumnen? Jag testar att återskapa det hos mig och skriver in 10LTR i kolumnen och försöker importera in artikelregistret, får då ett felmeddelande om att filen är ogiltig. Detta är för att det inte finns antal tillhörande enheterna som @Pacsac var inne på tidigare.Ikolumnen för unit/enhet ska alltså bara själva enheten läggas in, om det är liter, styck, kilometer eller annat och sedan läggs antalet in när artikeln används. Omdu vill särskilja på artiklarna med hjälp av antal liter såkan du lägga in hur många liter en artikel har i artikelnamnet istället. Om jag på något sätt missförstått eller om du fyllt i kolumnerna utan antal tillhörande enheten så ska vi såklart kika vidare på det. Vad får du för felmeddelande när du gör importen? Kan du ta en bild på hur du gjort i excel? 🙂 Återkom gärna! /My
Du kan inte använda olika fakturamallar i eEkonomi tyvärr, så fakturorna kommer att se likadana ut för båda verksamheterna. (Det går däremot utmärkt i Visma Administration)Däremot är det lätt att använda olika artikelnummer för att få konteringen rätt, och ev också använda olika resultatenheter för de olika grenarna.
Att göra en omstart är verkligen sista utvägen. Alla reskontror och kopplade dokument tappas. Men det beror ju förstås på hur mycket bokföring det är om det är värt det eller inte.MvhLovisa
Jag ska sälja en korttidsinventarie, där finns inte möjligheten att gå in via Åtgärd. Hur gör jag?Hur upprättar jag fakturan?Hur bokför jag?
Awesome