Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Programmet löser det åt dig och har redan tagit med intäkten per automatik 🙂Du kan kolla under Försäljning - Kundfakturor - Alla kundfakturor. Leta upp aktuell faktura så ser du att fakturan fått ett verifikationsnummer på 2019.MvhLovisa
Jag är säker på att en stor del av användarna inte är redovisningskonsulter som sitter med programmet hela dagarna, utan företagare som använder Visma eekonomi vid ett fåtal gånger varje dag. Oftast precis så att programmet hinner logga ut användaren.Det smärtar lite varje gång man ska se om eekonomi loggat ut och börjar jävlas. En arbetsmiljöirritation helt enkelt.Hade facebook eller google blivit lika stora om dom tillåtit samma problem?
Enklaste sättet (tror jag) är att ta bort "Momsregistreringsnr" på kunden.Tidigare fanns en ruta på fakturabilden med "moms till EU-kund" men den är borta nu
Hejsan! Har du betalning med Payson och integration till Visma Webshop och eEkonomi så kommer precis som du säger underlaget för kunds order in till eEkonomi - Försäljning - Kundfakturor. Programmet bokar då upp försäljningen och betalningen tillkonto 1928 för Kortbetalningar, PaysonDirekt samt Transaktionsavgiften för PaysonDirektsom en relaterad verifikation. Du behöver alltså inte bokföra försäljningen under Kassa och Bankhändelser också eftersom kund betalatpå en gångvid utcheckning i kassanoch eEkonomidärav bokfört köpet automatiskt vid överföringen dit. I filmen Betalning med Payson vid integration till Visma Webshop & Visma eEkonomi kan du se exakt hur verifikationen ser ut när köpet överförts till eEkonomi, mer exakt 3:30 minuter in visas denna. Har du däremot betalning med Payson Faktura som betalningssätt i Visma Webshop så fungerar det lite annorlunda. Då överförsfakturaunderlaget till Visma eEkonomi - Försäljning Kundfakturor och bokförs som en förväntad inbetalning från Payson faktura.När kunden betalat fakturan och du fått in pengarna på ditt konto så bokför du detta under Kassa och Bankhändelser, däremot så avser den i detta fallet inga extra avgifter tänker jag så misstänker att det inte är detta betalsätt du har. Återkom om något känns oklart, ha en fin dag! /My
Hej, Precis som Lovisa skriver så behöver du ta kontakt med supporten så hjälper de dig att göra en omstart för jag tror att det är det som krävs här. /Tinna
Awesome