Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej, Precis som Lovisa skriver så behöver du ta kontakt med supporten så hjälper de dig att göra en omstart för jag tror att det är det som krävs här. /Tinna
Om pengarna är kvar på skattekontot kommer de att dras när kvarskatten förfaller. Du kan inte specificera vilket år pengarna på skattekontot" hör till".
Hej monova, Härligt att höra att det löste sig. /Tinna
Nu har jag tittat lite mer - och det är nog så att det faktiskt är rätt (vilket det borde vara).Siffrorna verkar stämma - det är bara när jag kommer till "Deklaration - Resultatplanering" som jag blivit tveksam. Där är nämligen resultaten från båda mina bokföringsperioder (båda förluster) sammanlagda - och det var det jag reagerade emot. Jag förväntade mig "bara" årets förlust här. Men nu har jag sett att jag nog lämnade förlusten från förra året rullande - och då är ju siffrorna korrekta! (vilket även betyder att jag faktiskt gjort rätt enl. era instruktioner 🙂 ).Så när jag nu tog ut deklarationen som pdf-fil så ser det hela rätt ut igen. Där läggs förra periodens förlust till på rätt ställe och sedan sammanförs det med årets (förra årets) förlust - och allt blir rätt! 🙂Jag blir bara lite förvirrad ibland över att plus blir minus och minus blir plus beroende på vilket konto det ligger på... Och trodde jag hade en "förlust" från tidigare år registrerad som "bara" skulle utökas med årets (hos skatteverket alltså) - men de siffrorna följer förstås min bokföring och inte deklarationen så länge jag inte kvittar dem mot intäkt... (jag tror det börjar klarna)Tack för hjälpen! 🙂
Hej,Att löneprogram bara tittar på aktuell månad är ett generellt problem (inte bara Visma) som kan medföra problem när året summeras.Framförallt tänker jag på det omvända problemet om man en månad får lägre lön, exempelvis pga sjukskrivning. I det fall en anställd under året redan har ackumulerat en lön så att brytpunkten för statlig skatt passerats så borde det finnas en automatik i löneprogrammet att även kommande löner beskattas med statlig skatt (eller för all del den nu borttagna värnskatten). Alternativt bör programmet åtminstone uppmärksamma detta.Jag försökte förklara detta för lönekontoret hos en tidigare arbetsgivare men det fanns ingen förståelse för att man tittade mer än en månad åt gången oavsett hur mycket information man hade.Mvh,Stabo
Awesome