Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!Du kan idag både ta bort och makulera en preliminär verifikation så länge dem uppfyller vissa kriterier. Dessa kriterier samt hur du gör hittar du i vår skriva hjälp "Makulera eller ta bort en preliminär verifikation"Som du kan se så kan du till exempel inte ta bort en verifikation som bokförts mot ditt kassa eller bankkonto då du istället har möjligheten att "Ångra matchning" på dessa händelser inne under "kassa och bankhändelser"Men för att se alla exempel så läs gärna om det i vår skriva hjälp.Ha en fin dag!/Hilda
@Fd medlemDu har gjort en artiklekontering med ett konto för provisionen, valt denna artikelkontering på artikeln, valt upp artikeln på fakturan och lagt minus i antal. Det låter helt korrekt 🙂/My
Ja det är nog bara att göra en egen kontering och koppla bilden, var lite trött igår. 🙂
Det som ändras, är att 2611 och 2641 ersätts av 2650 eller 1650. Om det är som jag tolkar det hela, att det enda som måste till är momsredovisningen, så blir det ingen skillnad för resultatet (om du inte gör någon annan ändring). När man gör bokslutet, så hamnar dessa konton under samma flagg (men undantag finns naturligtvis). Du kan låsa upp och göra momsen klar.Mvh Lena
Hej MarielleJ,När du har en aktiv bankkoppling med bland annat Swedbank såhämtas själva kontoutdraget från din bank till Visma eEkonomi. Girobetalningarna visas som en klumpsumma per dag och genom att importera en återrapporteringsfil från din bank kan du få de transaktioner som ingår i klumpsumman specificerade. I vår skrivna hjälp kan du se hur du importerar återrapporteringsfilen. Har du frågor eller funderingar kring detta eller om jag missförstått din fundering så är du välkommen att återkomma så kikar vi närmre på det. 🙂Ha en fin dag!/My
Awesome