Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Ingen bilaga där heller. Och tyvärr ingen bilaga i bokslutsprogrammet heller. Man får helt enkelt hålla reda på det själv. Men det finns en bilaga i Visma skatt som heter "Kapitalplaceringsaktier m.m." där man kan hålla reda på fållan. Synd att den inte finns i bokslutsprogrammet där den skulle göra mycket större nytta.. Man gör ju i princip deklarationen i bokslutet, deklarationen är ju bara ett sätt att redovisa det hela...
Hej birgit68,Du kan ha flera bankkopplingar och det är somKhedron Wilkskriver ovan. Du behöver lägga upp nytt bokföringskonto, om det inte finns upplagt i din Kontoplan.Det gör du under Kassa- och bankkonton - Nytt bankkonto - Företagskonto - när det är upplagt så går du in på kontot och väljer Aktivera bankkoppling.Ha en fin dag!/Annelie
Känns lite hysteriskt att jag skall behöva göra manuella verifikationer för att boka upp kursvinst/förlust när systemet reda har all information.Känns ännu lite mer hysteriskt att jag måste tillåta manuell kontering på min bankkonton med automatiska kontoutdrag när eEkonomi sedan som en följd av upplåsningen varnar mig i varje steg jag tar.I ett försök att inte bara gnälla utan göra något konstruktivt så har jag skrivit ett utvecklingsförslag.https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/forbattrad-hantering-av-valutavaxling-i-eekonomi?rfm=1&...
Tack, Annelie, för alla svar.Ha en fin dag du också!Mvh Lena
Hej CSI2019,I Tidsregistrering så är enheten i timmar då det gäller arbetad tid. T ex restid, som du har registrerat.Rekommenderar att du registrerar milersättningen i Utläggsregistrering, där anger du belopp och i fakturatext anger du antal km.Eller så registrerar du milersättningen som en egen artikel direkt på fakturautkastet i eEkonomi.Har du ytterligare funderingar gällande detta så är du välkommen att kontakta oss på supporten.Ha en fin dag!/Annelie
Awesome