Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Pacsac,I dagsläget fungerar eEkonomi så att du inte kan "ångra en ångring" eller "ångra en kvittning". Du får skapa upp en ny faktura som du låter ligga kvar tills det blir aktuellt att betala den eller gör de åtgärder du behöver för ditt scenario.Ha det gott!
Hej Andreas,Vill rekommendera vår skrivna hjälp om "Vanliga problem och lösningar". Du finner den här.Fäll ut rubriken Bokföring och ta sig sedan vidare till passande underrubrik. I detta fall rekommenderar den första, som slutar på "i en olåst period" (då din verifikation är preliminär i ditt eEkonomi).Ha det gott!/Sofia
Hej Andreas!Om du går tillkassa- och bankhändelser- väljer perioden då betalningen av fakturan skedde, finns inte en bankhändelse för beloppet där?Har du betalat den viaInköp - Leverantörfakturor istället?Att det står korrigerad betyder att du valt att klicka påÅtgärder - Skapa korrigeringsver.och sedan bockat i en eller flera av rutorna. Precis som Mikael skrev ovan behöver du jämföra de två relaterade verifikationerna med ursprungsverifikationen. Då ser du vilka konton och belopp som korrigerats.Om korrigeringsverifikationen är felaktig, att den aldrig skulle skett, kan du gå in på den och välja Åtgärder - Skapa korrigeringsver. på den. Bocka där i alla rutor för kontona och bokför. Då "nollas" korrigeringsverifikationen ut och du är tillbaka på ursprunget och om det var någon tillhörande betalning.Ha en trevlig dag!
Tack, jag ska se om jag kan greja lite hit och dit med kontona.I slutänden blir det ju ändå så, att man dribblar mellan de tre momskontona, så i slutänden blir det ju rätt till SKV ändå. Men jag sitter och stirrar mig lite blind just nu, så en tankevurpa ligger nära till hands och då blir det fel igen. Men man ska inte ta ut sorger i förväg.Tack snälla för informationen!Med vänlig hälsning Lena
Hej Tom S,Precis som Mikael skriver i svaret ovan så är det endastkonton i sifferserien 2091-2099 som hamnar i ruta 2.28.Dessa SRU-kopplingar kan man enkelt se via www.bas.seDäremot gällande din kommentaratt värdena ur balansrapporten inte stämmer med det värde som överförts till deklarationen så tänker jag att du kanske behöver hämta bokföringsvärden på nytt för att se till att du har fått med dig rätt värden över från eEkonomi.Detta gör du inne i Visma Deklaration/Årsredovisning - Bokföringsvärden - Hämta bokföringsvärden. Där kan du även se datum och klockslag på när du hämtade dina bokföringsvärden senast.Kan det möjligtvis vara så att du innan du påbörjade ditt deklarationsarbete redan då bokförde årets resultat via en manuell verifikation?Detta ska man ej göra med företagsformen aktiebolag då tillägget deklaration/årsredovisning gör det åt dig när du skapar deklarationen.Hoppas att detta eller Mikaels svar hjälper dig på traven.Ha en fin dag!/Cecilia
Awesome