Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/faktura-till-norge-men-leverans-i-sverige?topic-reply-l...Där skriver Cecilia (från Visma):Cecilia Towner, ModeratorDäremot är det så att du kan redigera kunden och välja att skapa faktura med moms även till utlandskunder.Gå in under Försäljning - Kunder - leta fram vald kund - välj Redigera - kolla längst ned på vänster sida så bockar du i rutan Faktura med moms även om kunden är utländsk.Nu kan du generera en faktura med landsinställningen Norge och få faktura med moms.
Hejsan Mats,Jag testade exportera en csv-fil med kundregistret från eEkonomi och döpte filen till åäö.csv och testade därefter att importera in den igen och jag lyckades inte återskapa det du upplevde.Om du skulle uppleva fler problem vid import av filer får du gärna kontakta oss så ska vi kika på det tillsammans och komma fram till vad det beror på.Ha en fortsatt fin dag.//Amanda
Hejsan,När du säger upp ditt avtal på Visma eEkonomi har du fortfarande tillgång till programmet i en "läs-version" och det har du möjlighet till i 7 år. Och när du har läs-versionen så kan du även då ta ut rapporter och sie-filer under dessa 7 år.Men vill du kunna korrigera i bokföringen så hade jag rekommenderat det Annica skrev ovan att ta ut rapporterna, register och sie-filerna till CSV-filer som blir redigerbara i excel. Hur du tar ut rapporterna till CSV-format står i vår skrivna hjälp.Ha en fin dag!// Amanda
Hejsan Peter,I Visma eEkonomi finns inte möjligheten att skapa egna kundtyper utan det är endast Företag och privatperson det finns att välja på.Däremot finns det en funktion som heter Kundetiketter som man kan lägga upp under Inställningar- Kundetiketter för att kategorisera sitt kundregister. Därefter går man in på kunden under Försäljning- Kunder - Redigera. Så kan man välja upp den kundetiketten. Då kan man exempelvis göra urval på kundetiketten när man tar ut rapporten Försäljningsstatistik.På kundreskontralista och obetalda kundfakturor kan man inte göra det urvalet. Jag tar vidare ditt förslag och önskemål till vår utvecklingsavdelning. Och jag tackar för att du skriver förbättringsförlag och funderingar här.Ha en fin dag.//Amanda
Ok, ja det är nog föräldrapenning jag ser på Ink1. Så det fungerar olika med föräldrapenning och sjukpenning alltså. Tack, då vet jag
Awesome