Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Toppen. Stort tack för snabbt svar 🙂
Hejsan Sebastian!I dagsläget så har vi ingen möjlighet till att arbeta med flera företag i eEkonomi utan fler licenser. Det ligger som ett önskemål och förslag hos vår utvecklingsavdelning. Vi hoppas såklart att vi framöver kan ha något liknande "övningsbolaget" som i Enskild firma då det hade underlättat att kunna få testa lite själv utan att göra det skarpt. Men vi har ingen tidsplan för det just nu.Visma Enskild Firma kommer finnas kvar men det är inget program vi kommer utveckla vidare med smarta och smidiga funktioner, utan det kommer uppdateras med lagar/regler och nya konton.Jag skickar även med en elearingdär du kan se hur de olika delarna i programmet ser ut. Har ni funderingar angående programmet eller är nyfikna på ytterligare funktioner så kan ni kontakta oss.Hoppas du fick svar på din fråga annars är du välkommen att återkomma i tråden./ Amanda
Hej Bernt,Som jag förstår dig har du registrerat inbetalningen mot den felaktiga kundfakturan och sedan skapat en kreditfaktura och då betalt tillbaka beloppet till kunden? Så att det nu är plus/minus 0 gällande de felaktiga fakturorna och inbetalningarna?Om så är fallet kan du skapa en bankhändelse på utbetalningen - Matcha den och väljaBetalning av krediterad kundfaktura för att sedan välja upp kreditfakturan i listan. Då blir den felaktiga fakturan samt kreditfaktura betalda och du kan skapa en ny bankhändelse på den korrekta inbetalningen som kommer från kund för att sedan matcha mot den nya korrekta kundfakturan.Om du redan har kvittat kreditfakturan mot den felaktiga debetfakturan kommer fakturorna inte finnas kvar för att matchas mot bankhändelserna eftersom de redan står som betalda genom kvittningen. Du skulle i så fall kunna matcha först inbetalningen men sedan även utbetalningen som en egen kontering mot t.ex. konto 2420 för att visa att du ska betala tillbaka pengarna som du får in i första läget.Återkoppla om jag missförstod dig på något sätt eller om du har ytterligare funderingar./Theodor
Hej!Om din redovisningskonsult också jobbar i Visma så har de möjlighet att skicka en samarbetsförfrågan och koppla upp sig direkt mot ditt eEkonomi istället. Om de ska hjälpa dig med något i bokföringen så är det absolut bäst om de hjälper dig i det program som du arbetar i så att det inte blir dubbelarbete.Med vänlig hälsningLovisa
Vad bra, då är saken utredd!
Awesome