Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej JohanH,Detta är en funktion som finns kvar i eEkonomi. När du håller muspekaren på punkten för veckan så ska beloppet komma upp samt att om du klickar på punken så ska du kunna se alla händelser för perioden.Jag skulle rekommendera att du provar i en annan webbläsare för att se om det kommer upp något då. Skulle inte detta lösa problemet så är du varmt välkommen att kontakta vår support på chatt eller telefon för vidare hjälp.Ha en trevlig helg!/ My
Hej Kristian!Vi har som rutin att Visma eEkonomi Förening enbart ska säljas till föreningar med organisationsnummer, med anledning av att vi inte vill att det ska läggas på t.ex en ordförandes eller kassörs personnummer.Att det registreras på ett personnummer kan stöka till det om t.ex föreningen inte betalar fakturan i tid och den går till inkasso eller om personen vars personnummer används slutar i föreningen.Vi gjorde fel när vi sålde Visma eEkonomi Förening till dig, vi borde inte registrerat det på ditt personnummer.Min rekommendation till dig, för att det ska bli så enkelt som möjligt i framtiden, är att du tar kontakt med Skatteverket och upprättar ett organisationsnummer till föreningen.Jag hörde av min kollega som du pratade med igår att du skulle fundera lite på saken, bara återkom till henne om du har fler funderingar eller om du vill ha mer hjälp ifrån oss.
Hej Emilk,Om jag förstår dig rätt så ser du samma verifikation (a488) två gånger i huvudboken under Bokföring - Kontoanalys? Har du sökt på ett konto då?Om du inte har sökt på ett konto så kan samma verifikation dyka upp två gånger på samma sida. Detta är för att kontoanalysens huvudbok visar alla konton som berörs. Dvs att den visar alla konton som belastas i verifikationen och eftersom en verifikation innehåller mer än ett konto så visar den verifikationen per konto den bokfördes på. Se bild nedan:Om du har sökt på ett specifikt konto så ska dock detta inte hända och då får du gärna återkomma till oss.Ha en fin dag!/ My
Nu förstår jag, tack så jättemycket för bra visuellt exempel också!
Hej Lassesaxnas,Jag förstår inte riktigt hur du menar. Var/hur registrerar du detta i eEkonomi?- Gör du det genom att matcha en kassa- och bankhändelse mot 60 olika bokföringshändelse? Där du klickar ny bokföringshändelse efter varje kontering men att du behöver scrolla ner sidan för att kunna välja bokföringshändelse och typ av inköp/kostnad?- Eller skapar du en manuell verifikation som innehåller 60 olika rader av bokföringskonton i själva konteringen?Återkoppla gärna och förklara lite mer gällande ditt problem så kollar vi vidare på det./Theodor
Awesome