Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej igen och bra att du frågar!Om vi säger att du har en årsmoms, som nu för hela år 2024, ska momsrapporten avse alla transaktioner som man gjort under 2024. Momsrapporten är en av de sista verifikat man skapar. Momsrapporten skall vara daterad den sista december 2024, men av naturliga skäl skapas denna momsrapport senare. Senare är lika med så lång tid det tar att stämma av räkenskapsåret så det är korrekt. Tidpunkten är därför lite flytande när den blir klar. Den deadline som finns är att rapporten ska skapas EFTER att räkenskaperna för 2024 är kontrollerade och klara men FÖRE Skatteverkets deadline. Det viktiga är också att datera rapporten den sista december och att hålla Skatteverkets datum för deklarationens inlämnande.Bästa hälsningar, Lena
HejKontanterna vår det företagets kontanter eller privata kontanter? Förmodar att du använder företagets bankkort?Var det privata kontanter och företagets bankkort så bokför du det på följande sätt1930 Kredit2018 Kredit5460 Debet2641 DebetVar det företagets kontanter och företagets bankkort så blir konteringen på detta sätt 1930 Kredit1910 Kredit5460 debet2641 Debet/Joachim
Precis, då bör det vara. Den var nog redan bokad på 1700 men dök upp även på 1790, och sedan har den legat där.Och ja, det gör det. Eller gjorde, sedan ett par sekunder, för nu har jag bokat bort den och nu är saldot på 1790 noll.
HejDu bokför först utlägget på rätt datum via den kontering jag skickade tidigare.2013 Debet3044 KreditNär du sedan för över pengarna till företagskontot så bokför du överföringen mot 2018 egen insättning1930 Debet2018 KreditBåde 2013 och 2018 tillhör eget kapital och det är alltid bra att lägga uttag och insättningar på olika konton under ett år./Joachim
Hej Lena! Jag håller med, och självklart stämmer jag alltid av med egna ögon. Jag hade faktiskt lyckats lösa det hela, men av någon anledning verkade jag inte ha sparat svaret jag skrev. Jag skrev därför ett nytt svar längre upp i tråden, om någon råkar få samma problem.
Awesome