Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Aha 🙂Om det kommer upp fler funderingar så är du välkommen att återkomma.
HejDatorerna och skärmen måste säljas till dig privat. Hur det skall bokföras går inte att svara på utan mer information om dels inköp, marknadsvärde och hur inköpen är bokförda. Kan vara så att eventulla tillgångar skall bokföras bort mm så kräver att man granskar detta.uttagen behöver inte kopplas till underlagen för inköpen utan du behöver upprätta nya underlag för de uttag ur företaget som görs.Gällande beloppen på 12 000 respektive 15 000 beror på vilket konto beloppen finns på?Gällande skatten så är det också svårt att svara på utan att granska din bokföring vilket är svårt i ett forum.Mitt råd gällande avveklingen är att du kontaktar en konsult som kan hjälpa dig med vad som behöver göras för att avveklingen skall bli helt korrekt hanterad./Joachim
HejDe frågor du har måste jag hänvisa dig vidare till en konsult eller revisor för hjälp med./Joachim
HejOk då är jag med hur ni menade med det disponibla beloppet. Det går att hantera så genom att bokföra om 50 000 från det egna kapitalet.2061/2067 Debet (Konto beror på vart ni har utymme i det egna kapitalet)2070 Kredit ändamålsbestämda medel KreditInköp och försäljning måste dock hanteras på samma sätt om detta gäller olika föreningar med olika organisationsnummer.Sedan måste beloppen som nyttjas sedan vändas bort genom samma kontering mellan 2061/2067 - 2070 men där ni vänder på debet och kredit,/Joachim
HejDet bör gå bra att göra korrigeringsverifikationer på de redan bokförda händelserna. Skulle det inte gå så gör du bara en ny manuellt inlagd verifikation av totalsumman,2510 Kredit2518 DebetResultatet kommer i slutändan bli detsamma så skulle rekommendera det sista alternativet för det kommer skapa färre verifikationer./Joachim
Awesome