Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HiIf the VAT for both the sale and the commission is with 25% VAT it shold be accounted for like the picture below./Joachim
HejDet räcker med dessa rader i din kontering. I en enskild firma bokför man inte upp något mot 1630 skattekontot utan när momsen skall redovisas så kommer momsredovisningen i sytemet hantera detta och bokföra upp det du skall betlala in eller få tillbaka i moms på konto 2650. /Joachim
Hej @Vis man Tack för att du kontaktar oss. Vi har en instruktion som jag tror kan vara precis vad du behöver just nu. I tipset Hantera överbetalning av fakturor i Visma eEkonomi beskriver vi exakt hur du går tillväga när du har fått för mycket betalt från en kund alternativt betalt för mycket till en leverantör. Lycka till och ha en fin dag! /Tinna
HejDu behöver själv ange kontot för moms och lägga in 43.80 som momsbelopp.Fördelningen skall se ut på detta sätt. 1930 kan vara ett annat konto hos dig./Joachim
HejDetta är en fråga som inte går att besvara här i forumet. Då det mest troligt beror på att något redovisats fel under de tidigare åren så behöver detta rättas till på korrekt sätt. Så jag rekommenderar att du kontaktar en konsult/revisor för hjälp med att identifiera orsaken till att det negativa saldot uppstått./Joachim
Awesome