Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Toppen! Tack för svaret!Jag har kontaktat Proshops kundservice nu också, och det verkar vara rätt med "Nettofaktura" om man vill ha det på det viset.Vad det gäller fakturan så kunde den inte krediteras tydligen, men jag får göra en retur i så fall och sedan beställa varorna på nytt med företagskontot. Dock så hade priserna höjts på varorna som jag beställde tidigare, så dom skulle se vad dom kunde göra. Hoppas på det bästa!
HejWise skall mer hanteras som ett betalmedel. Hanteras på samma sätt som när kunderna betalar via vanligt bankkort.Betalningar med bankkort brukar man bokföra upp som en fordran på konto 1580 när försäljningen sker eftersom man får in pengarna senare än själva försäljningen äger rum.Visar med ett exempel på en försäljning på 500 kr.1. På försäljningsdagen1580 Debet 5003051 Kredit 4002611 Kredit 1002. På insättningsdagen så bokför man det sedan på följande sätt. Vet inte om Wise tar ut någon avgift så visar med ett exempel utan avgift.1930 Debet 5001580 Kredit 500/Joachim
Du behöver utföra själva periodiseringen tills alla månader du valt har använts, ja. I eEkonomi kan du ställa in att detta görs automatiskt den sista i månaden.
HejI princip så kan du göra samma sak. Skillnaden är att du skall bokföra kostnaden på konto 5980 PR, Institutnell reklam och Sponsring./Joachim
HejDet finns inte samma regel för RUT avdrag."Femårsregeln innebär att för om- och tillbyggnadsarbeten som utförs under 2024 kan fastigheter med värdeår till och med 2018 få rotavdrag. Även om en om- eller tillbyggnad är så omfattande att småhuset vid den kommande fastighetstaxering får ett nytt värdeår som är efter 2018 medges rotavdrag för arbetet."/Joachim
Awesome