Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDet stämmer att du skall ha kvar skulder för moms, Personalskatt och arbetsgivaravgift i bokslutet.Upparbetad tid under året skall du mycket riktigt ta med i bokslutet.Du gör en manuell kontering på följande sätt på sista datumet i räkenskapsåret som avslutas. Du redovisar inte någon moms på denna intäkt.1790 Debet3081 kreditI det nya året på första dagen i detta så vänder du sedan på denna kontering1790 Kredit3081 DebetSedan bokför du inbetalningen av fakturan precis som vanligt när den kommer./Joachim
Hej4535 inköp av tjänster från annat EU land bör du ha i din kontoplan. Däremot kan kontot eventuellt inte vara aktivt och du behöver aktivera det.Markera rutan visa även inaktiva poster i kontoplanen så bör du hitta konto 4535.Önskar dig en fortsatt fin dag/Joachim
HejSom jag tolkar det så har du ett negativt saldo på 1981. Då blir konteringen rätt som du skriver1981 Debet3960 KreditNär du sätter in pengar så ökar du saldot. Mest troligt så är det tidigare valutakursskillnader som enbart missats att bokföras så du fått ett negativt saldot på 1981./Joachim
HejSå fort en faktura (oavsett typ) är journalförd så behöver man skapa en ny faktura av motsatt typ - i detta fallet en debet - tänka på att välja samma datum och göra samma "fel" på den för att korrigera den felaktiga kreditfakturan. JournalföraDu kan även ringa in till supporten så kan de guida dig hur du gör detta.Jag kan dessvärre inte admin alls är jag rädd så kan inte guida dig mer än genom det jag skrev inledningsvis./Joachim
HejDet är samma regler oavsett bolagsform./Joachim
Awesome