Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDenna frågan måste jag hänvisa till en ekonomikonsult/revisor. Den berör inte ren bokföring utan mer skatteplanering och bolagsstruktur.Joachim
HejDenna frågan måste jag hänvisa till en ekonomikonsult eller revisor för svar på. Har inte den specialkunskapen personligen och frågan avser mer skattemässig planering och inte direkt bokföring./Joachim
HejOm det skall faktureras plus moms eller inte skulle jag säga att ni får kontrollera med det andra bolaget som skall faktureras.Rimligen bör det vara momspliktig försäljning men skadar inte att kontrollera.Det bokförs som försäljningsprovisioner på konto 3921 provisionsintäkter.Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
HejNu vet inte jag om ni delar upp försäljningen på olika konton men jag visar med ett exempel på hur en kontering där det är två olika typer av frörsäljnings om ingår samt att kostnaden för det avdraget också finns med. Gör allt med moms i mitt exempel.Insatt belopp 950 krTotalförsäljning innan avdraget 1 000 krFöreningens avdrag 50 kr Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
HejDu bör kunna rätta till den konteringen genom en manuellt inlagd verifikation där du flyttar summan du skrivit ner kapitalförsäkringen med till rätt konto1385 Debet1389 Kredit/Joachim
Awesome