Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDå får du lov att betala bensinen med företagets pengar men du får inte ta upp det som en kostnad. Du bokför den betalningen mot konto 2013 eget uttag./Joachim
Som jag skrev Köpeskilling x (taxeringsvärde för byggnad/totala taxeringsvärdet) = så får du avskrivningsunderlaget för byggnaden som du ska gör avskrivning på med 2 %/år. Ex. köpeskilling 1.000.000 kr och om du har 250.000 kr i tax.värde på byggnad och det totala tax.värdet är 500.000 kr så blir avskrivningsunderlaget 1.000.000 x (250.000/500.000) = 500.000 kr och avskrivning 10.000 kr/år .Du för in siffrorna i din blankett NE
Hej,Hur skall jag bokföra följande:Nedan står som information om utlandsbetalningKrediterat belopp: USD 5956,00 (efter avdrag bankavgift USD 25)Ursprungligt belopp: USD 5981,00Skall detta göras som kassa/bankhändelse?Tänkte att jag vill lära mig hur man gör detta...Tack pa förhand!
HejJust momsredovisningen i eEkonomi behöver man inte använda men man måste nolla momskontona och lägga över saldot (Det man skall betala in eller får tillbaka) på konto 2650.I ditt fall så är det enklast att göra detta via en manuellt inlagd kontering under Bokföring > Verifikationer > Ny verifiktion/Joachim
HejDå du betalt fakturan från ett privat konto så är inte konto 1930 rätt konto att använder, Inte 1910 heller faktisktDu kan rätta till detta genom att göra denna kontering1910 Kassa Debet 10 0002018 Egen insättning Kredit 10 000Du gör bäst den rättningen via Bokföring > Verifikationer > Ny verifikation./Joachim
Awesome