Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Eftersom det är ett utnyttjat underskott (som allmänt avdrag) och inte ett outnyttjat avdrag skall du inte räkna med detta i underlag för räntefördelning och expansionsfond
Det är vid momsdeklarationen som momsfordran/skulden överförs till skattekontot. Dvs det är en egen affärshändelse, som ska bokföras.
Nej, du behöver inte ändra, det påverkar ingenting.
HejDet är i teorin fel att du bokfört uttagen på 2018 men jag skulle säga att du inte behöver rätta till detta. Det egna kapitalet blir totalt sett rätt i slutändan oavsett. Sedan skall man senare ändå nollställa både konto 2013 och 2018 och bokföra om skillnaden till konto 2010 eget kapitalVill du oavsett rätta till det för att det skall bli tydligare under året så gör du följande kontering via sidan Bokföring > Verifikationer > Ny verifikation.2018 Kredit (Summan du tagit ut)2013 Debet (Samma belopp)Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
HejDet uppstår faktist en valutkursdifferens då systemet har en inbygd valutkursberäknare så det kommer bli en skillnad i valutakurs mellan fakturadatumet och betaldatumet. Men det borde systemet hantera åt dig i samband med att betalningen registreras. Jag behöver dessvärre be dig att ringa in till vår telefonsupport så någon eventuellt kan skärmdela med dig och se hela flödet när du gör denna matchning/registrering av betalningen0470-70 62 00/Joachim
Awesome