Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDu skriver enbart in beloppen som de är dvs utan minustecken. Då du skall få tillbaka moms så skall summa 7 617,78 fyllas i i ruta B8 Övriga fordringar.Bifogar en länk till skatteverkets där du kan hitta en instruktionsplankett för NE bilagan där det finns exempel på hur olika saker skall fyllas i .https://skatteverket.se/privat/etjansterochblanketter/blanketterbroschyrer/broschyrer/info/306.4.2e56d4ba1202f95012080004616.htmlÖnskar dig en fortsatt fin dagJoachim
Hej1. Bilden som du bifogat kunde jag inte se dessvärre så för att kunna ge dig ett korrekt svar skulle jag behöva be dig att försöka bifoga den på nytt.2. Det är enbart nyinsatta beloppet du skall ta upp i aktiebolaget. Det tidigare är saker som redan har betalts in som privat företagare för den enskilda firman.Själva pensionsförsäkringen skall det beräknas och bokföras en löneskatt på 24,26 % av det inbetalda beloppet.En kontering på ett inbetalt belopp på 1 000 kr ser då ut på detta sättMen gör så att du återkommer på nytt med en bild som jag kan se så kan jag ge dig en komplett kontering på hela underlaget./Joachim
HejDå du skall fakturera för en specifik del av din sponsing så skall detta vara utan moms. Det kan vara bra om du får en kopia av din samarbetspartners faktura och ha den som underlag till din egen bokföring av din faktura. Detta för att kunna se/bevisa att fakturan är en del av en större gemensam sponsorintäkt.Du kan skapa en artikel som du kallar t ex sponsring av projekt och på den väljer du artikelkonteringen tjänster 0%Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
HejJag tolkar det som att man kan välja om man vill bokföra upp det som en kostnad och på så sätt minska resutlatet och därmed skatten eller om man vill gör ett avdrag för det i deklarationen.I Blakett SKV2706 står det följande.D. Avdrag för utländsk skatt I inkomstskattelagen finns bestämmelser om att man kan få avdrag för den skatt man betalat i utlandet om man begär det. Avdraget är frivilligt och har ni gjort sådant avdrag fyller ni i det under D. Skatteverket behöver uppgiften för att kunna beräkna hur stor minskning av svensk skatt som ni har fått genom avdraget.Den texten tolkar jag som att man antingen kan bokföra upp det som en skattekostnad eller göra avdrag/avräkning av det i deklarationen./Joachim
HejDet stämmer som du skriver att det räcker med att lägga hela kostnaden 900 kr på konto 6062. Då momsen kvittas mot en betalning från geldenären.Din faktisk kostnad blir för KFM- avgift utmätningen och KFM- avgift betalningsföreläggandet.Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
Awesome