Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Bara roligt om det är till hjälp.Glad påsk
Hej!Du måste inte använda Kassa- och Bankhändelser, men det är lämpligare att göra det då du kan ändra där fram tills det att du valt att bokföra det. Om du går via Bokföring och verifikationer så är det som att du bokför det direkt.Jag som har en bankkoppling får in allt som händer på företagskontot under Kassa och Bankhändelser.Jag särskiljer då alltså på om transaktionen är kopplad till företagskontot jämfört med om jag har använt privata medel.- När något hänt på företagskontot eller med företagets kassa: Kassa och Bankhändelser- När privata medel använts: Bokföring och transaktioner
HejI eEkonomi är det normalt sett 2611 som använda för 25% moms. När du korigerar detta näst år så skall du använda 2631 för 6% momsen.Skulle även rekommendera att kontrollera med skatteverket om de vill att ni gör korrigeringen i den momsperiod försäljningen skedde eller om det går bra att justera det i en kommande momsperiod.Korrigeringen bör du göra genom att göra en korrigeringsverifikation. Visar med ett exempel hur den ska se ut. Visar med ett exempel på en totalsumma på 1 000 kr där 200 är bokfört som moms./Joachim
HejDet kommer bli helt ok vid årsslutet 2024.Varsågod och ha en riktigt fin fortsatt dag./Joachim
Awesome