Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDå deklarationen stämmer så är det helt korrekt att du inte behöver gå in i Visma deklaration på nytt och lämna in en ny deklaration./Joachim
HejÅrets resultat skall inte ha något med tidigare år att göra utan att årets resultat inte blir noll i detta året bör bero på att rätt resultat inte är bokfört.För att kunna svara på detta så skulle jag behöva se en balansräkning där man kan se samtliga konton som det finns bokföring på (Inte enbart rubrikerna)/Joachim
HejDå detta berör skatteplanering så är detta inte helt rätt forum för denna frågan. En maximal avsättning i 2023 som är året du skall göra bokslut på nu kommer avsätta 30% av resultatet i 2023 i en periodiseringsfond (Du skjuter upp skatten på 30 %) till ett senare år. men då resultatet är relativt lågt så ser jag inte någon större förtjänst i detta utan personligen hade ju nog valt att inte göra någon avsättning alls.Skulle säga att det är bättre att använda detta när man gör stora vinster i något år. Då får det störst effekt./Joachim
Tack för snabbt svar 🙂
Under 2024 kan du ta ut så som din konsult säger - du har dels ett sparat utrymme för 2023 som räknas upp lite, men får även ett nytt utdelningsutrymme för 2024.
Awesome