Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej igen, Båda alternativen du nämner funkar men alternativ ett är mer rättvisande. Vänligen Pamela
Hej @Mario P Tack för ditt förtydligande. Precis som du skriver så blir det svårt för er att ansöka om rut-avdrag i det läget och det är inget vi har stöd för i våra program. Men vi har väldigt många medlemmar i vårt forum. Finns det kanske någon annan forummedlem som har möjlighet att dela med sig av kloka tankar och tips på hur @Mario P skulle kunna hantera situationen så varmt välkomna att hoppa in i tråden. /Tinna
Hej Anna-Lena6, Tack för din fråga. Om försäljningen inte tillhör huvudverksamheten så är ett bra konto att använda till detta 3990 Övriga ersättningar och intäkter alternativt 3690 Övriga sidointäkter. Momskod beror på om det ska redovisas utgående moms på försäljningen eller inte. Enligtinformationen på Skatteverkets hemsidasåräknas det som momspliktig försäljning om anläggningen producerar el inom näringsverksamheten och du får ersättning för elen som du matar in på elnätet men dubbelkolla gärna med Skatteverket vad som gäller i just ert fall. Om du ska redovisa utgående moms är det momskod 10 (25%) som gäller och om det är momsfri intäkt är det momskod 42 (0%) som gäller. Önskar dig en fortsatt fin dag! /Pamela
Tack, så tydligt det bara kan bli!😊
Exakt!😍👍Förstår att du inte hänger med där! * 2991 var ett skrivfel (åtgärdat nu!), det skulle förstås vara 6991 som i exemplet ovan.🙈Då tror jag att jag förstått det hela.Tack snälla för hjälpen!Elisabet
Awesome