Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejOm det som dras enbart avser tull så skall det bokföras mot konto 5720 Tull- och speditionskostnader m.m.Mest troligt så finns det dock andra avgifter med på det som dras. Så för att kunna ge ett helt korrekt svar så skulle jag behöva se ett faktistk underlag/faktura på vad som dras.Det skall även redovisas så kallad importmoms i samband med att varorna tas in i landet. Se nedan informationslänk och avsnittet om varuinköp från länder utanför EU.Inköp av tjänster och varor inom och utanför EU/Joachim
HejTexten som står på skatteverket tolkar jag som att den gäller personalskatten eftersom den tillhör den anställda dvs att för mycket pengar har dragits av från den anställdas lön (68 kr). Arbetsgivaravgiften kommer återbetalas till företaget då den inte påverkar beloppet den anställda skall få utbetalt./Joachim
HejDå du tillhandahåller en tjänst för att du betalar för driften så hanterar du det på följande sätt.1. Du bokför kostnaden på samma sätt som i exemplet. Sedan fakturerar du kunden 300 kr plus moms dvs 375 kr. Detta för att du skall få in hela summan på 300 kr som de skall betala som en intäkt.Det skall inte hanteras med omvänd skattskyldighet när du fakturerar din kund eftersom det är du som säljer en tjänst till kunden i detta fallet./Joachim
HejDet ser ut att ha blivit korrekt enda som jag eventuellt kan ha synpunkter på är konto 5410 då detta mer rör sig om en avdragsgill kosntad för att postnord hanterat importen åt dig. Så de 73 kronorna hade jag valt att lägga på konto 6991 istället./Joachim
HejAnvänder du något lönesystem? Om så är fallet så bör du kunna lägga in detta i lönesystemet för att få fram både hur det skall deklareras och bokföras.Hur det deklareras till skatteverekt vänder du dig bäst direkt till dem för svar på. Bokföring av en förmånsbeskattning bokför du på följande sätt.Visar med ett exempel på ett förmånsvärde på 1 000 kr där arbetsgivaravgiften blir 100 kr /Joachim
Awesome