Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej ! Funderar kring att överföra en periodiseringsfond från EF till nytt AB.Har en p-fond på 140.000 som jag skulle vilja föra över till mitt nya AB i samband med sista deklarationen i EF.Har förstått att jag måste göra ett tillskott i AB på 78% cirka av p-fonden för detta. Hur fungerar detta , hur länge måste det beloppet stå kvar i bolaget ? När kan jag ta ut dem igen och hur beskattas det då ?AB är startat under 2023 med förlängt verksamhetsår till Augusti 2024 så det finns just nu inget utdelningsutrymme och undrar då om man ta det som utdelning om jag exempelvis tar ut demJuni 2024 ? Hur görs själva överföringen ? Är det endast genom blanketten N7 och hur daterar man denna ?MvhGujo79
HejHar pesonligen aldrig stött på det felmeddelandet. är det när du föröker lägga in en kontering under Bokföring > Verifikationer > Ny verifikation du får detta i eEkonomi?Skulle föeslå att du ringer in till vår support på telefon 0470-70 62 00 så någon kan skärmdela med dig och se när felmeddelandet kommer upp./Joachim
Tack så mycket😊
HejHelt korrekt./Joachim
HejFakturan från Fedex kan du bokföra på detta sätt. Utgått från de belopp du angav. Fakturan från UPS antar jag att det är 25% moms på hela summan 215 kr samt att det mest troligt gäller frakt/leverenskostnader.Den bokför du i så fall så här /Joachim
Awesome