Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Ja, det är avdragsgillt. Du kan bokföra på 5900 som är ett gruppkonto för reklam.Bokför :D5900D2641K2893
Du bokför inköpet på konto 4056 Inköp av varor från annat EU-land. Beräkna omvänd moms på konto 2614 och 2645.Inköpet:D4515 Inköp av varor från EUD264525% av fakturabeloppetK2614 25% av fakturabeloppetK2440Det som finns kvar när du gör bokslut för du om till lager:D1410 VarulagerK4900 Lagerförändring.
Jag har nu lärt mig att jag går in under kassa bankhändelser och ställer mig på verifikatinen som bokförts fel.Tar övrigt uttagEgen kontering i mitt fall med EF 2012.
HejKan du återkomma med hur fakuran på 183 sek är bokförd i 2022. Ta gärna en skärmdump på den kompletta konteringen.har en ide hur du kan lösa detta men behöver se hur konteringen ser ut först./Joachim
Hejjag förmodar att skatteverket han dra skatt och arbavgift från skattekontot?Om detta är korrekt så blir det inte en skuld du har utan en fordran på de beloppen så du bokför skatten mot 2710 och arbetsgivaravgiften mot 2731.När du sedan får pengarna återbetalda från skatteverket så bokför du den återbetalningen mot 2731 och återbetalningen från den anställda bokkförs mot 2710.På så sätt så kommer allt nollas ut och inte påverka bokföringen längre.Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
Awesome