Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejOm lånen redan är betalda så borde inte 1930 påverkas i justeringen då betalningarna från banken redan är bokförda korrekt.Skulle behöva veta vilka konton du har utgående saldon på som tar ut varandra?/Joachim
Hejåterköpsavgiften kan du bokföra som en bankkostnad på konto 6570Så uttaget på 1 500 000 bokför du på följande sätt1930 Debet 1 424 7501385 Kredit 1 500 0006570 Debet 72 250I 2022 har inte något uttag skett och då bör du inte behöva bokföra upp någon ränta, avkastningsskatt etc men skulle vilja se hur specifikatiionen ser ut för att kunna svara på detta helt korrekt.Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
Det ska bli rätt om all lämnad utdelning nu kommer att debiteras 2091.
Äntligen ett rakt svar! Jag har försökt få info om detta sedan jag började här och får bara en massa luddiga svar.Enligt skattekontot 2023-12 så har det dragits, så jag bokar bort det.Låter prelskatten ligga kvar, vilket underlättar avstämningen i Visma Bokslut som hittills alltid har haft åsikt om att 2510 inte stämmer 🙂
HejDu får gärna skriva ut din Balansräkning (pdf) från eEkonomi och maila till mig casperkonig@gmail.comså kan jag se om jag kan hitta felen.Vänliga hälsningarRoffaK
Awesome