Jag lyckas inte hitta om jag fått ett entydigt svar på nedanstående mina tidigare frågor/påstående om detta. Om det finns så går det bra att hänvisa till det som redan har skrivits.
Jag försöker bena ut för mig själv (och kanske andra) hur tolkningen av bildunderlag är tänkt att fungera framöver. Min tolkning:
1. ALLA bildunderlag - oavsett om det kommer in som e-post, via Scanning-appen eller manuell uppladdning via webbsidan kommer att automatiskt tolkas så fort de kommer in i systemet?
2. Undantaget är underlag som kommer in via Autoinvoice som har ett eget flöde och egna debiteringsvillkor? Eller kommer de använda samma tolkningsmotor nu?
3. Ingen debitering av mig som användare av Bokföring & Fakturering sker vid tolkningstillfället. Debitering sker det ögonblick jag bokför en verifikation där information (t.ex. fakturahuvud) har automatisk fyllts i baserat på den automatiska tolkningen?
4. Som följa av ovanstående kan man skapa ett fakturautkast baserat på ett bildunderlag (jag så att säga utgår från bildunderlaget) utan att bli debiterad - om jag ångrar/avbryter detta utkast så har jag i praktiken aldrig använt mig av tolkningen och därmed kommer jag inte heller debiteras för den?
5. Kan man på ovanstående sätt verifiera att tolkningen är korrekt och "backa ur" processen (genom Avbryt) om den inte är det? Och istället gå den manuella verifikationsvägen (se nedan). Och därmed slippa debiteras för eventuella felaktiga tolkningar?
6. Om jag istället skapar någon form av verifikation, inklusive en leverantörsfaktura, fyller i alla uppgifter själv och därefter kopplar ett bildunderlag till mina nya verifikation så kommer jag inte debiteras för den automatiska tolkningen - eftersom jag inte har använt den?
7. Kan jag koppla till ett bilderunderlag utan att bli debiterad innan jag ens slutligt sparat (bokfört) verifikatet eller måste jag först spara (bokföra) det och öppna upp det igen för att i ett extra steg koppla in ett bildunderlag?