Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Mikael Östergren
UTFORSKARE

Mejl betala leverantörsfakturor "Prisändring för tolkade och bokförda leverantörsfakturor"

Hej!

Menar ni att det som inte kostat tidigare, t.ex. att dra och släppa in fakturor, nu ska börja debiteras för?

Om jag är nöjd med hur det är nu och det fungerar bra med dra-och-släpp kan jag behålla den funktionen och slippa betala för varje leverantörsfaktura som bokas?

Hänvisa gärna till var i avtalet med er man ingått där det tydligt säger att ni kan börja ta betalt för redan fungerande funktioner bara för "ni" tycker att de ska bli bättre.

171 SVAR 171

Är du säker på att även PDF:er är färdigtolkade?

Mvh Lena

Nej, det är jag inte till 100% men det är i alla fall så jag upplevt det i min mångåriga användning av Autoinvoice.
Kan ju också skett en förändring när Visma bytte tjänst/leverantör av Autoinvoice-funktionaliteten i fjol.

Det jag främst ville trycka på är att som jag uppfattar det från Spiris sida så skall kunden naturligtvis inte behöva betala två gånger om. Någonstans skall fakturan ha tolkats och det skall bara vara en gång. Utifrån det tänker jag att det är ena rimliga att PDF-filer, det vill säga  e-post med bifogad PDF-fil, som har skickat till din @autoinvoice.se-adress tolkas i den tjänsten och inte i bildunderlagsfunktionen inne i Bokföring & Faktura.

Jag fick några fakturor idag, så ska testa detta.
Jag kan alltså ladda upp bildunderlaget som vanligt, och sen välja manuellt.
Vissa är nya leverantörer, så då kanske man bör lägga till dem manuellt INNAN man börjar ladda upp eller?

Anette på A Lirsjö Ekonomi AB
SPIRIS CERTIFIERAD BYRÅ

Jag tycker att automatisk bokföringshjälp är en jättebra och självklart nödvändig funktion i ett modernt redovisningssytem. Det jag vänder mig emot är sättet som Spiris har valt att presentera sin nya betalningsmodell. Det blir ju en negativ upplevelse om kunden får till sig ännu en avgift. Berätta istället hur prismodellen har förändrats till det bättre för kunden.

Jag har talat med supporten och just meddelandet som min kund fick upp på en manuellt uppladdad faktura, är en bugg som de arbetar på att lösa.