Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Johan! Anledningen till att vissa av dina bankhändelser blir bokförda per automatik och vissa inte när du har bankkoppling med autopay är för att de bankhändelser som programmet med säkerhet kan stämma av mot bankhändelsernabokförs automatiskt. De bankhändelser som programmet inte kan stämma av blir matchade,får ett bokföringsförslag men blir inte bokförda, vilket är för att du själv ska kunna justera kontonaom bokföringsförslaget inte passar.Det är alltid braatt gå in och kika under Kassa- och Bankhändelserså att du inte missar någon händelse. Det är inget krav att manska bokföra affärshändelseri kronologisk ordning, utan det äratt det är bokfört på rätt datum som är viktigt. Jag hoppas att detta hjälpte dig i din fråga. Om du vill kan jag ta med mig detta som ett förbättringsförslag till teamet och undersöka möjligheten att införa en funktion som tillåter dig att ta bort den automatiska bokföringen? Är det något annat som känns oklart eller om du har fler funderingar så får du gärna återkomma så hjälper vidig! Önskar dig en fin kväll! /Tinne
Hej AnRaMiHe! Detta datum är ett default-datum och endastett förslagsom man behöver justera/ändra själv om det ska vara ett annat datum än 12:e. Det finns ingen inställning för detta i ditt program utanVisma eEkonomi väljerden 12:e eftersom det är standarddatumsom moms och arbetsgivaravgifter ska lämnas in på. Förstår att det hade underlättat för dig om programmet hade kunna fylla i det datum som är aktuellt för dig men som det ser ut idag krävs det att du själv ändrar datum. /Tinna
Hej Caroline, Bankkopplingen låser Visma eEkonomi för manuell kontering på 1930 från och med det datum som bankkopplingen träder i kraft. I ditt fall verkar det vara den 27 juli 2021. Man kan låsa upp kontot för manuell kontering genom att gå in under Inställningar - Kontoplan, viktigt här att välja det räkenskapsåret man vill låsa upp för - Sökupp 1930 - Redigera och sedan bocka ur "lås för manuell kontering" och Spara. I våra loggar ser det ut som om du har låst bokföringen t om 2021-12-31. Då kommer duinte kunna göra någon justering i bokföringen överhuvudtaget för 2021 utan du kommer att behöver låsa upp bokföringen t om det datumduvill göra justeringen på. Behöver du ytterligare hjälp rekommenderar jag att du tar kontakt med min kunniga kollegor påsupporten som har möjlighet att koppla upp och titta på hur det ser ut i ditt program. Ha en fin dag! Tinna
Hejexperience, Vi vill be dig att ta kontakt med supporten så att vi kan få kika på detta tillsammans med dig. Vänligen hör av dig så ska vi göra vårt bästa för att lösa detta. /Tinna
Hej! Jag har hört mig för gällande hur vi ska råda dig att hantera detta och har följande svar att dela med mig av. Om man har bokfört försäljningen som vinst och den inte ska tas upp skattemässigt så måste en justering göras på INK2S.Ett alternativ kan vara att använda fält 4.13. Hoppas att detta kan hjälpa dig och om du har några följdfrågor så är du alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet eller till våra kunniga kollegor på supporten. /Tinna
Awesome