Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejOrsaken till detta är att du har ett negativt belopp i bokföringen på ett konto som börjar på siffran 1. För att kunna svara på hur du skall rätta till detta behöver jag bilder/Skärmdumpar på hur din balansräkning ser ut.Återkom med dessa så kan jag ge dig tips på hur du kan rätta detta.Alternativts så justerar du detta manuellt i själva deklarationen inne på skatteverket.Flytta beloppet från ruta B8 till ruta B16/Joachim
HejDu kan antingen avnända konto 5800 resekostnader eller 5810 Biljetter för parkeringskostnader./Joachim
HejDet är inte den automatiskt skapade verifiaktionen som är fel utan den egna konteringen.Den skall bokföras på följande sätt>1930 Debet 6 0001580 Kredit 6 000/Joachim
HejDu skall kreditera 2018 och debitera kontot för hyra 5011.Du kommer ha ett högre eget kapital men då konto 2018 egen insättning och konto 2013 båda tillhör eget kaptial och som skall man rekommenderas att tömma varje år och bokföra om till konto 2010 eget kapital så kommer det inte påverka något mer än att hyreskosntaderna blir högre./Joachim
HejDå momsdeklarationen har påverkats så skall du lämna in en ny redovisning till skatteverket. Jag rekommenderar att du tar kontakt med skatteverket och frågar dem hur de vill att du hanterar detta eftersom det är så pass länge sedan./Joachim
Awesome