Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hejsan!Det här måste ju lösas... Jag har inte arbetat år en trafikskola, men jag kan gissa lite. Om ekonomisystemet är som ekonomisystem brukar vara, borde det gå att få ut SIE-filer, eller hur... Är du duktig på att trixa dig runt i datavärlden, kunde du ta ett typ ett Teamsmöte, där han delar sin skärm. Sedan får du dirigera honom tills han hittar funktionen. Det bör ju finnas en sökfunktion i programvaran, där man kan leta efter ordet SIE. Filen ska exporteras, skickas till dig och du kan sedan importera till ditt program.Hör av dig igen!Mvh Lena
HejDet är för att beloppen summeras ihop till detta och det beror på det jag har nämnt tidigare.854 090 - 54 734 - 49 980 + 159 511 - 123 628 - 196 314 = 588 945Skillnaden mellan undvik statlig skatt och egen justring är just det jag nämnt innan att Avsättningen till periodiseringsfonden framförallt är högre under undvik statlig skatt.Det är exakt samma siffror under egen justering förutom på periodiseringsfond och egen avgifter.854 090 - 54 734 - 38 000 + 159 511 - 123628 - 199 309 = 597 930Sedan hur uträckningsformeln ser ut för just de olika valen vågar inte jag ge mig in på men det är inget som bara är påhittat utan framtaget med hjälp av redovisningskonsulter/revisorer./Joachim
Härligt att det ordnade sig och tack för återkopplingen./Joachim
HejPå tjänster du kan nyttja när du är i Sverige (Olika programvaror eller andra digitala tjänster) skall också redovisas med en moms. Så kallad omvänd skattskyldighet skall då bokförs precis på samma sätt som med google ads.Skatteverket skall ha information om alla handels som sker oavsett om det är inom Sverige, Inom EU eller utanför EU.Om det står moms på underlaget eller ej spelar ingen roll.Du kan läsa mer om detta i vår artikel om handel med andra länder/Joachim
HejEna sättet är att stämma av huvudboken mot Leverantörsreskontran.Gå in under bokföring > Kontoanalys > Huvudbok.Välj period du vill stämma av och skriv in konto 2440.Sedan får du jämföra den rapporten du får ut med leverantörsreskontran.Min gissning är att något bokförts manuellt mot 2440 utan matchning mot en faktura. /Joachim
Awesome