Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Du skriver att en boende har betalat 200 kr för mycket.Skall inte dessa pengar betalas tillbaka?Kan du spåra vem som betalat för mycket, kanske du hittar Gironummer eller bankkonto som pengarna ska tillbaka till?Mvh Lena
HejAvrund upp till hel krona är min rekommendation. Det blir både enklare att hålla ordning på eftersom du slipper hålla på med ören och du följer regelverken som finns./Joachim
Hej Joachim,Jag tror att jag har gjort en korrigering med verifikation, men uttryckt mig felaktigt. Tack så mycket för hjälpen.
HejJa men påverkar inget. Det som låg under 2518 som är fel konto i en enskild firma tillhör också eget kapital. Så du bara flyttar det så det blir mer rätt och lättläst i din bokföring.
HejOM varorna som är inköpta från utlandet säljs inom Sverige så hanterar du den försäljningen på exakt samma sätt som när du säljer varor som är inköpta från Svenska företag. Dvs du bokför det som vanlig försäljning med vanlig svensk moms.Visar med ett exempel.Du gör ett varuinköp från ett annat EU land för 500 kr. Det inköpet bokförs då på detta sätt.Ett tag senare så säljs detta till en svensk kund för 700 kr och då bokförs försäljningen på detta sätt. /Joachim
Awesome