Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hejja det är applicerbart oavsett bokföringsmetod då betalning med kort blir en direkdebitering. Betalningen får inte förfallodagar och då behöver man inte bokföra det vid två tillfällen./Joachim
Tack så mycket för svaret, var precis ett sådant svar jag ville ha😀
Du kan bokföra det på konto 7331 om du tar ut 25kr/milen, vilket är maxbeloppet för skattefri ersättning. Om du har aktiebolag så skall det även vara med ett kryss på AGI´n att du fått en skattefri ersättning. Har du enskild firma så skall du fylla i beloppet i ruta 2 i nedre delen av NE-blankettens andra sida.
Jag håller med Joachim, men råder dig att hämta hem en kontoplan på www.BAS.se. Sedan är nästa råd att läsa på om kontoklasser, då olika konton kan heta samma sak. Sedan föreslår jag en grundkurs enklare bokföring för nyföretagande.Mvh Lena
Du går till lagret och gör en inventering om vad som är kvar på hyllorna per bokslutsdagen.Notera vad som finns och vad de kostat exkl moms.Räkna ut vad slutsumman blir (exkl moms)Gå sedan till verifikatet i bokföringen och kontera ditt lagervärde Debet 14xx och Kredit 49xx.Lycka till!Mvh Lena
Awesome