Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack, det låter rimligt och som en enkel huvudregel - även att det kan finnas undantag.Blev lite förvirrad när som sagt det finns två konton, 3985 (statligt) och 3981 (EU) rörande bidrag där det ena som default i Visma har momskod (42) men det andra ingen kod alls. Man blir nyfiken på tanken/logiken bakom 🙂 ?Men ingen panik i sig med frågan vidare - svaret var logiskt och jag kör vidare med det 🙂
HejDet är fel momskod på försäljningen med 12 %. OM du tittar på de båda verifikationerna så står det 05 (25%) på båda dessa. Det borde vara momskod 05 (12%).Sen kan det vara så att momskotona 2620 och 2610 inte blir rätt heller. I eEkonomi är det 2621 och 2611 som används. Men börja med att justera enbart momskoden så ser du om det blir rätt. /Joachim
okej tack.
HejJag har bett dig om mer detaljerad informtion. jag kan inte se ditt system och din avvikelse så kan inte svara på hur det skall rättas utan att få information om dels vad felmeddelanet i momsredovisningen säger.Sedan får du görna bifoga en bild på hur verifikationen/verifikationerna som momsredovisningen varnar för ser ut.Ett annat tips är att du ringer in till vår support på 0470 - 70 62 00/Joachim
Tack för det, då tycker jag att Visma här lutar åt 6540 🙂Lite som du säger, känner jag, "fast licens", program man köper och installerar i datorn, fysisk programvara på 5420.TackMvhPeter
Awesome