Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejOm jag förstår frågan rätt så skall du inte göra om arbetet utan istället kompensera kunden för en del?I så fall bokför du återbetalningen mot konto 6991 övriga avdragsgilla kostnader./Joachim
HejTitta på hur själva fakturan bokfördes upp i sin helhet när ni fick den. Vilka konton för kostnad och moms användes i den.Sedan bokför du bort summn från 2445 genom att motkontera samma konton som fakturan bokfördes upp mot så era kostnader minskar.Visar med ett exempel och använder konto 4000 i detta men detta kontot är troligen ett annat i ert fall.2445 Debet4000 Kredit2641 Kredit/Joachim
HejHar revisorn bofört upp den beslutade utdelningen på konto 2898 Outttagen vinstutdelning?I så fall är det mot detta kontot du skall bokföra själva uttaget/överföringen du gjort. Då minskas den outtagna vinstutdelningen med beloppet du nu tar ut./Joachim
Jag bokför 1000 kr i konto debit 1337(mot kredit kontom1930) och dem ligger där tills vidare ´.Vinsten från kommandit bokförs kredit 8130 mot debit 1930.Årsredovisningen görs som vanligt men istället för omsättning du har intäkter på konto 8130.Vid skattedeklarationen måste man fylla i blankett N3b sedan man deklarera vinsten från kommandit från året innan för att beräkna skatten och inte från nuvarande år.
Thank you so much Joachim!
Awesome