Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Du kan använda 6200 men det kontot skall inte ha någon momskod.Det är konto 2641 som skall ha momskoden som du ser på min bild jag bifogade. 6212 har ingen momskod men 2641 har det./Joachim
ok, öppnar 2023, och gör enligt ditt förslag
HejDet kommer påverka resultatet som då egentligen inte är korrekt jag skulle säga att du bör kontrollera med bolagsverket om det är ok att du gör justeringen i 2025 istället. Ett tips inför framtiden är att framförallt alltid stämma av samtliga banksaldon och saldot på skattekontot innan du gör klart och skickar in bokslutet för att slippa att problem som detta uppstår./Joachim
HejJa du hanterat det på samma sätt oavsett om det står moms på fakturan eller inte. Som jag skrev i ett tidigare svar så skall du inte bry dig om momsen på fakturan då den inte stämmer med det som bokförs dels för att det kan vara en annan momssats som vi inte använder i Sverige samt att momsen inte dras av utan enbart redovisas till skatteverket av informationsskäl./Joachim
HejDet finns en automatisk koppling som är kopplad till skatteverket så det systemet vill är att du istället för att göra det manuellt via Bokföring > Verifikationer så vill systemt för att du skall nyttja det bästa arbetssättet (Så som systemt är tänkt att användas) att du istället läser in en fil från skatteverket under kassa och bankhändelser efter att du valt skattekonto på den sidan.Rent bokföringsmässigt är det du gjort korrekt men du använder inte systemet som det är tänkt att användas. Jag visar med ett par bilder på hur det är tänkt att användas. Behöver du mer information om hur du bäst använder systemet så föreslår jag att du ringer in till vår programsupport så kan de gå igenom hur du bäst jobbar med kassa och bankhändelser och skattekontot. 0470 - 70 62 00För att importera händelserna från skatteverket väljer du skattekontot i rutan på bilden nedan. Sedan kan du via knappen ny skattehändelse antingen lägga in skattehändelsen manuelllt eller importera en fil från skatteverket med flera händelser. När filen läses in så läggs samtliga händelser som skett för perioden du valt inne på skatteverket in och du kan matcha/bokföra dem från kassa och bankhändelser. Genom att arbeta på detta sättet så både förenklar du hanteringen av din bokföring och minskar risken att du missar någon händelse på skattekontot.Systemet kommer varna om någon händelse skulle läsas in två gånger. /Joachim
Awesome