Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDu kan lägga in detta under kassa och bankhändelser utan bankkoppling.Tryck på knappen ny bankhändelse uppe till höger.Ange första dagen i ditt räkenskapsår som bokföringsdatumSkriv aktiekapital som referens.Tryck sedan på knappen matcha och bokför det på detta sätt. /Joachim
HejOk det förändrar det hela.Lokalhyran bokförs som en hyreskostnad på 5010 loakalhyraMat och dryck skulle jag lägga som en övrig försäljningskostnad på 6090 eller alternativt som en övrig avdragsgill kostnad på konto 6991./Joachim
HejOm det inte är du som äger och använder tjänsten så skall det bokföras upp som en fordran i er bokföring när ni köper in den.Vid inköpet bokför du det mot 1681 utlägg för kunder utan momsSedan fakturerar du kunden beloppet även nu utan moms och behöver på något sätt skapa en artikel i visma 2000 som kopplas mot 1681. Nu jobbar jag bara med bokföringsfrågor och eEkonomi så kan inte visma 2000 alls. Så jag föreslår att du kontaktar vår support gällande hur artikeln skapas.0470 - 70 62 00/Joachim
HejDå du vet vad din provison blir direkt vid kundens inbetalningen då bör din intält och även momsen bokföras vid insättningen.Nu vet inte jag vilket 19-konto du använder för klientmedelskontot så visar med ett exempel där jag använder 1970 för klientmedelskontot.Totalt insatt belopp 1 000 kr där 200 kr är din provision inkl moms När du sedan betalar ut pengarna till kunden så bokförs den utbetalningen mot konto 24991970 Kredit 8002499 Debet 800 /Joachim
HejDet bokförs på följande sätt. /Joachim
Awesome