Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejÅterbetalningen bokför du mot samma konto som inköpet av resan bokfördes mot.Bokfördes köpet på detta sätt1930 Kredit5800 Debet2641 DebetSå skall återbetalningen bokföras på detta sätt1930 Debet5800 Kredit2641 KreditPå så sätt regleras kostnaden med det åtetbetalda beloppet./Joachim
hejBokförs som en resekostnad utan moms1930 Debet5800 KreditFår jag komma med ett lite önskemål i hur du använder forumet.Underlättar om du samlar på dig ett antal frågor och skriver samtliga i ett inlägg istället.Eftersom forumet inte bemannas hela tiden så blir det väldigt många trådar./Joachim
Det jag visade är inte en bankkoppling eftersom du gör det manuellt.Vill du inte läsa in bankhändelserna på det sättet vilket jag skulle rekommendera så får du göra det manuellt via Bokföring > Verifikationer och ny verifikation./Joachim
Här finns länk till Skatteverkets hemsida där man kan läsa om köp av tjänst från annat EU-land.https://www.skatteverket.se/foretag/moms/kopavarorochtjanster/inkopfranandraeulander/kopatjansterfranandraeulanderKopierat från hemsidan :Om du inte är momsregistreradDu som är en beskattningsbar person, till exempel ett företag, ska vara momsregistrerad om du köper tjänster till verksamheten från ett annat EU-land. Det är för att du ska kunna redovisa svensk moms på inköpet i en momsdeklaration, oavsett om du driver momspliktig verksamhet eller inte. Du ska däremot inte momsregistrera dig om du bara köper sådana tjänster som står med under rubriken Undantag – säljaren ska redovisa momsen för vissa tjänster.
HejOk skall du ha det till noll så får du nolla hela lagret i boköringen först.1460 Kredit (Saldot)4990 Debet (Samma saldo)/Joachim
Awesome