Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejOm företaget finns i finland så skall det bokföras med omvänd skattskyldighet. På inköp från andra länder redovisar man också omvänd moms.Så du skall bokföra fakturan på detta sätt. Visar med ett exempel på ett belopp på 5 000 kr.Konto 4056 kommer hantera både momskod och momsen rätt åt dig automatiskt. /Joachim
Hej @jega51 Att flytta era medlemmar till kategorin "Medlemmar" skulle kunna göra er administrativa hantering smidigare i eEkonomi Pro, särskilt om ni har både kunder och medlemmar. Genom att separera dessa grupper blir det lättare att hålla reda på all information och ni kan dra full nytta av de specialanpassade funktionerna för medlemmar. Det ger en klarare översikt och gör jobbet enklare för er. Om ni har både kunder och medlemmar i systemet, är detta en smart lösning för att få ut det mesta av eEkonomi Pro. Slå gärna en signal till supporten så kan vi ta en diskussion utifrån era förutsättningar och hitta bästa möjliga arbetssätt för just din förening. Trevlig helg!
HejGår det inte att använda konton i kontoplanen för detta och faktiska resultatenheter istället fär kontoklass 9?Resultatenheter
HejFörstår inte helt frågan. Menar du att du köpt in en tjänst som du delvis skall kvitta mot försäljning som skett till samma företag?/Joachim
HejIntressant fråga som jag försökt hitta information om hur det skall bokföras utan att lyckas. Jag behöver hänvisa denna frågan vidare till en ekonomikonsult/revisor är jag rädd.Så ta kontakt med en konsult/revisor för hjälp med detta./Joachim
Awesome