Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej3971 är avsett för när du säljer av inventarier som t ex Bilar, fastigheter, maskiner etc så det skall du inte använda vid försäljningen.Du skall kreditera det tillgångskonto som du har innehavet på med anskaffningsvärdet.Vinsten bokför du på konto 8390.Så konteringen blir något liknande detta.1930 Bank debet (Insatt belopp)13XX Kredit (Anskaffningsvärdet)8390 Kredit (Vinsten)/Joachim
Ska du hyra ut biostadshuset till utomstående så helt rätt att även den delen ska ingå i näringen. Jag tycker det är bra att dela upp byggnaderna på ekonomibyggnad 1110 och bostadshus på ex.vis 1111. Bostadshuset skriver du av med 2 % årligen. Nej du bokför lånet på 2350 och balanserar ut på 2018 för att balansräkningen ska bli +-0
HejFör att kunna svara på detta så behöver jag veta varför det ingående saldot på fasträntekontot inte stämmer. Saknas det bokföring av överföringar till fasträntekontot eller saknas det bokföring av räntan ni fått?/Joachim
HejProblemet med att skapa en faktura i systemet är att då kommer det inte hamna på 2422 utan på 1510 kundfordringarDvs konteringen av fakturan kommer bli på detta sätt1510 Debet3041 Kredit2611 KreditNär du sedan matchar inbetalningen mot fakturan så blir den konteringen1930 Debet1510 KreditSkall du skapa fakturor i eEkonomi så måste du i så fall manuellt hantera hela 2422 kontot. Jag får dock inte ihop det hur. Räcker det inte med att du har pengarna innestående på konto 1945?/Joachim
Tack för snabbt svar! Det var det jag misstänkte./Louice
Awesome