Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejFörlusten har du redan tagit upp så den kan inte påverka resultatet igen i 2024. Så du kan låta det vara som det är förutsatt att bokföringen av minskningen av innehavet bokfördes korrekt mot 1330 vid försäljningen.Om skatteverket och bolagsverket inte begärt in nya uppgifter för 2023 så behöver du inte rätta till något./Joachim
HejOM detta gäller inköp av byggtjänster så är konto 4599 och 4600 överflödigt.Det hade räckt att bokföra det på detta sätt1930 Kredit 8 2804425 Debet 8 2802647 Debet 2 0702614 kredit 2 070/Joachim
HejGörs justeringarna i 2024 så påverkas inte 2023 alls. Det kommer istället påverka resultatet i 2024./Joachim
Hej!jo visst det går att låsa upp men får inte, årsmöte varit och handlingar utskickade.men det var inte bara mitt misstag med kontokoderna som var fel, man har inte bokfört och nollat tidigare existerade konton alls sedan man startade med visma innan jag tog över så jag har bett en revisor om hjälp att städa upp detta,vi kommer att städa i detta året och då ha förklaring på varför 2025 ser konstigt ut så blir det rätt inför 2026tack för din hjälpvänligen, LM
Hej @C J V E Det finns i vårt lokalt installerade program Visma Bokslut. Hur det fungerar kan du läsa mer om i hjälpavsnittet Kontrollbalansräkning Om du inte har access till Visma Bokföring rekommenderar jag en signal till våra byrårådgivare då de har bättre koll på vad som gäller än vad vi har här i forumet. Trevlig helg!
Awesome