Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejFör att det skall brytas ner direkt när du gör matchningen så måste du skapa en artikelkontering som styrs mot koto 3550 och sedan även en artikel för detta.Artikelkontering. Artikel. Sedan väljer du artikeln på en egen rad för reseersättningen när du skapar fakturan så kommer det bokföras mot 3550 automatiskt i fortsättningen.För att justera detta så föreslår jag att du gör du manuell ombokning av det totala beloppet som hamnat fel på 3041. Visar med ett exempel på ett belopp på 5 000 kr. /Joachim
HejDet låter märkligt att det bokförs mot 1910 känns som något är inställt fel i systemet så skulle rekommendera att ni ringer in till vår support för att kontrollera detta. Borde rimligen bokföras mot 1510 kundfordringar istället om ni bokför enligt faktureringsmetoden.Du får gärna bifoga dels hur fakturan blir bokförd och även hur inbetalningen sedan har bokförts.Supporten når du på 0470 - 70 62 00/Joachim
HejInte mig personligen då jag inte sitter med support på programmet men du kan ringa vår vanliga support på 0470 - 70 62 00Visar med en film hur du korrigerar detta. Inte helt säkert att min kontering stämmer exakt med din men tror du förstår principen hur du skall korrigera det oavsett. /Joachim
HejEtt underlag skall visa vad man betalar för och vilket pris och eventuell moms som gäller så jag håller med er. Ett utbetalningsunderlag räcker oftast inte.Sedan har föreningar en lägre redovisningsgrad än företag så finns vissa förenklingar som kan göras i föreningar./Joachim
OK jag förstår, Tack för hjälpen😊
Awesome