Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack för svaret 🙂
Hej @JessicaEriksson Anledningen till att du inte kan läsa tråden beror på att den arkiverades för många år sedan, men jag kan hålla med om att felmeddelandet du fick är lite diffust.När det gäller frågor om fusion mellan bolag, hänvisar vi numera i regel direkt till konsulter. Detta eftersom dessa frågor oftast är komplicerade och faller utanför vårt expertisområde.
HejBokför överföringen till dig själv privat mot konto 5410 i sin helhet. Då ingen moms får dras av eftersm köpet är från en privatperson så behöver du inget kvitto. Bifoga dels swishöverföringshändelsen från ditt privata bankkonto och överföringshändelsen från företagskontot som underlag till detta./Joachim
HejDu kan bokföra upp kostnaden för drivmedlet på konto 5641 drivmedel arbetsmaskiner och 2641 ingående moms.Kontot behöver du skapa i kontoplanen innan du kan använda detta.Inställningar > kontoplan > Nytt konto /Joachim
Hej!Ett utomhusgym är tveksamt om det ska klassificeras som byggnad 🤔. Jag tror mer på konto 1223 Markinventarier. Ring skatteverket och fråga. Skillnaden mellan dessa två är att en markinventarie kan du skriva av betydligt fortare och tveksamt om gymmet håller i 25 år som annars är max för en byggnad.
Awesome