Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejUnderlaget måste egentligen visa vad kunden/Medlemmen betalar för så jag skulle säga att det inte räcker utan att ni måste skapa en fakura eller ett kvitto som visar vad som sålts/medlemmen betalar för./Joachim
HejDet spelar ingen roll om man använder 6570 eller 6040 för transaktionavgifterna men personligen tycker jag konto 6040 är mer korrekt om kortläsaren inte kommer från banken.Inköpet av kortläsaren tycker jag 5410 är mest korrekt för då du köper in en maskin/inventarier./Joachim
Hejjag skulle rekommendera att du först tar upp frågan med skatteverket. Normalt sett skall det inte vara någon moms på intäkter du får från företag utanför Sverige. Jag är dock osäker på vad som gäller för Stim och Sami då intäkterna i många fall genereras av privatpersoner men betalas ut av ett företag som samlar ihop och betalar ut./Joachim
HejDu bokför det som vanligt enligt ditt första exempel och vänder sedan bort det i januari året efter./Joachim
Hej1. Bokför det som en bankkostnad på 6570.2. Du bör dela upp detta eftersom det inte skall redovisas någon moms på växlingsavgift och ev valutakursdifferens.På själva inköpskosntaden skall det redovisas så kallad omvänd skattskyldighet, (En fiktiv moms som redovisas till SKV) /Joachim
Awesome