Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejOrsaken är att det saknas momskod på konto 6351. Du behöver korrigera den så den ser ut på detta sätt.Om allt du säljer har 25% moms så kan du ställa in 6351 på detta sätt under Inställningar > Kontoplan. Så kommer det automatiskt bli rätt ifall detta händer igen vilket vi i och för sig inte hoppas./Joachim
Tack för förtydligande! Vad skönt att det inte påverkar resultatet. Då låter jag det vara.Ja, jag misstänkte att det räckte med dessa konton.
HejOm företaget du jobbar för skall betala det så bokför du dem mot konto 1681 utlägg för kunder nu så länge.När du sedan får beloppen utbetalda till företagskontot så bokför du även utbetalningarna mot 1681.På så sätt påverkas inte resultaet alls i företaget./Joachim
HejMinska lagret med samma konton som det bokförs upp mot på detta sätt.1467 Kredit 6 6004990 Debet 6 600/Joachim
HejDu ska göra dem tvärtom mot hur jag skrev i ett tidigare svar.20232990 Debet 3 5446200 Kredit 3 54420246200 Debet 3 5442990 Kredit 3 544Det bör ni vara bokfört tvärtemot konteringarna ovan. är det bokfört precis som ovan så vänder du på debet och kredit så händelsen nollas ut helt./Joachim
Awesome