Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDet går att ta upp i bokföringen som representation. 180 kr plus moms per person är avdragsgillt och momsen får dras av. Visar med ett exempel på hur två biljetter på totalt 800 kr inkl moms skulle hanteras. Sedan kan det vara intern eller extern representation beroende på vem som gått med samt att personerna måste ha något att göra med verksamheten. Du kan med andra ord inte ta med en bekant som man inte jobbar med på något sätt och dra av för det.Kostnaden om det får dras av kan vara 6071 och 6072 (extern representation t ex kunder) är det personal så används istället 7631 och 7632. /Joachim
HejGod fortsättning önskar jag även dig.Det du ställt upp är helt korrekt. Exakt så du hanterar in och utbetalningar av moms till ett privat konto./Joachim
HejFör att inte påverka resutlatet i 2024 så kan du bokföra insättningen mot konto 2990 Övriga upplupna kostnader och förutbetalda intäkter i 20241930 Debet2990 KreditSedan gör du en manuell omföring av den summan på datum 2025-01-01 via bokföring > verifikationer > Ny verifikation2990 Debet3990 kreditGenom att göra som ovan flyttar du intäkten till 2025./Joachim
Som gammal redovisningskonsult så tycker jag att din kontering är korrekt, men att man kan dela de olika pensionskostnaderna på två konton för att lättare kunna stämma av de olika posterna vid beräkning av den slutliga löneskatten vid bokslut.Kolla gärna upp vad det är revisorn anser vara fel, alltid intressant att ta del av.
Tack! Var vissa importerade rader som hade hamnat konstigt bara.
Awesome