Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejBåde balans och resultaträkningen kommer påverkas som vid vilken annan avdragsgill transaktion. Det man skall göra är att lägga det på ett specifikt konto som man sedan skall räkna bort i bokslutet.Kostnadsränta på skattekontot bokförs på konto 8423.Ej avdragsgilla kosntader påerkar i slutändan inte resultatet som skatten skall beräknas på.Dvs har du ett resultat på 10 000 men får en kostnad på 1000 kr så borde skatten beräknas på 9000 men om detta är en ej avdragsgill kostnad så skall skatten fortfarande beräknas på 10 000 kr./Joachim
HejAbsolut året 2024 behöver inte vara färdigt och låst för att börja med 2025./Joachim
HejOm du har bokfört det på 5900 och 5910 så har du redovisat det som en avdragsgill kosntad redan. Företagets totala resultat har minskat med dessa belopp.Kostnader man har betalt går inte att skjuta upp däremot kan man göra avdrag för det underskott ni gjort i år i nästa års bokslut./Joachim
Joachim: Ja, men ändå inte riktigt. Mitt problem var ju att det inte fanns något konto för 6 % moms, som det skall vara på dessa tjänster, utan endast det konto för 25 % moms som du hänvisar till. Problemet löste sig när jag upptäckte att det fanns ett helt gäng "dolda konton" och att ett av dem avsåg varor och tjänster med 6 % moms. När jag bokförde på detta så löste programmet problemet helt i enlighet med ett råd jag hittat på Internet.
Härligt att det löst sig i bokföringen.God fortsättning på det nya året./Joachim
Awesome