Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack för hjälpen! Alltid skönt när man kan dubbelkolla med er!God jul!
HejJag skulle rekommendera att du tar kontakt med lesongbolaget och hör efter med dem exakt vad det avser. Är det en återbetalning av leasingavgift så skall det bokföras mot konto 5615 leasing.Om det gäller återbetalningar och inte bonus eller något liknande så skall kosntadskontot som det bokfördes mot från början minskas. Då är det en minskad kostnad. Enda gången det kan bokföra som en intäkt är om det gäller t ex ett bonus system.Joachim
HejDetta är i princip omöjligt att svara på i ett forum eftersom jag inte kan se din bokföring. jag skulle rekommendera att du tar hjälp av någon lokalt som kan titta på vad du bokfört och jämföra det mot dina faktiskt fakturor och kvitton.Men om du inte har något företagskonto så skall inget vara bokfört mot 1930 alls. 1930 = företagskonto.Använder du ett privat konto så skall inbetalningar bokföras mot 2013 eget uttag och utbetalningar mot 2018 eget uttag./Joachim
HejInte helt med på vad du menar exakt med vad 2012 eget kapital motsvarar. Har du möjlighet att utveckla frågan?2012 brukar användas för egna skatter dvs F skatt mm i enskilda firmor om det var vad du menade?/Joachim
HiYou account for that invoice like the picture below./Joachim
Awesome