Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej2393 Lån från närstående personer långfristig del är kontot ni skall använda för det utlånade beloppet./Joachim
HejInköpet på 5 580,24 skall du bokföra på detta sätt.Avgiften på 1,50 som banken dragit för att du gjort en utlandsbetalning skall du bokföra mot 6570 bankkostnader./Joachim
HejDå skulle jag säga att du inte skall bokföra det alls i företaget i så fall.Det går inte ihop om du skall redovisa moms på det men att intäkten inte skall bekskattas.Skulle säga att jag behöver be dig kontakta en ekonomikonsult/revisor för att reda ut exakt hur detta skall hanteras.Skall det inte beskattas så skall ingen moms redovisas heller. Och skall intäkten tas upp som en skattefri intäkt så kan den bokföras på konto 2018 egna insättningar eftersom det är en helt privat intäkt som kommer in i företaget./Joachim
HejVärdet på utegymmet är alla kostnaderna man haft för det initialt. Så alla löpande ksotnader för material, arbetstid kan ni bokföra på konto 1112 Byggnader på annans mark.Fraktkostnaderna för materialet skulle jag personligen inte ta med i värderingen utan de lägger ni på konto 5710 frakt och transport./Joachim
HejDu bör redovisa momsen i samband med att kundförlusten bokförs upp i bokslutet. Momsrapporten går att ångra och skicka in på nytt med uppdaterade siffror./Joachim
Awesome